30 Aralık 2020 Çarşamba

Akıllı Üretim Sistemlerinde Eğitimin Rolü


İnsan sermayesi, günümüz dünyasında kuruluşların başarısı için kritik olarak kabul edilir, ancak Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devriminde, araştırmacılar ve yönetim uygulayıcıları, beklenen değişikliklerin özellikleri göz önüne alındığında bu senaryonun farklı bir şekil alacağını tahmin etmektedir. Başarının anahtarı olan insan sermayesinin özellikleri, organizasyonların rekabet dünyasında başarıya ulaşmak için kullanmaları gereken eğitim, deneyim ve bilgidir. İnsan sermayesi teorisi, bilginin bireylere daha büyük bilişsel beceriler sağladığını ve dolayısıyla verimliliklerini ve verimlilik potansiyellerini faaliyet geliştirmeye zorladığını düşünmektedir. Ulusal perspektiften bakıldığında, beşeri sermaye şu şekilde tanımlanabilir. "Beşeri sermaye, ekonomik büyümeyi teşvik etmeye katkıda bulunan faaliyetlerde, süreçlerde ve hizmetlerde kullanılan bir dizi bilgi, yetenek ve beceri olarak tanımlanabilir."


Bununla birlikte, bu tanıma dayanarak, bir organizasyondaki insan sermayesi ile eşleşen tanım şu şekilde özetlenebilir: Çalışanların sahip olduğu ve organizasyonun başarısı için değer yaratmak için kullanılan bir dizi eğitim, deneyim, bilgi ve beceriler. Yukarıdaki iki tanımda, Akıllı İmalat ve Endüstri 4.0 devriminde insan sermayesinin önemini ve rolünü vurgulayan organizasyonlarda insan sermayesi için deneyim, bilgi, beceri ve eğitimin ne kadar kritik olduğu görülebilir.
Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 sadece işgücünü değil, aynı zamanda yaratıcı çalışma ortamları için iyi hazırlanmış rekabetçi eğitim sistemlerinde beslenen beşeri sermayeyi de gerektirir. Hiçbir kuruluşun fiziksel ve somut insanlara ihtiyacı yoktur, çünkü şimdiki zaman ve gelecek kuruluşlar ve insanlık için birçok zorluk yaratacaktır. Bu nedenle, insanlar akıllı üretim ve endüstri 4.0'ın tanıtımını benimsedikçe, ulusların ve kuruluşların, dünyanın şu anda vaaz ettiğinin ötesinde bilgiye daha fazla odaklanan eğitim sistemleriyle meşgul olmaları zorunlu hale geldi.


Akıllı Üretim Sistemlerinde Eğitimin Rolü Bu, çocuklara yaratıcılığı erken yaşta (Erken çocukluk eğitimi) üniversite düzeylerine kadar öğretmeyi gerektirebilir. Geleneksel eğitimsel yazıdan, okuma sistemlerinden uzaklaşmak, asla düşünmeyen, yaratıcı ve yaratıcılık üretmeyen bir sınavı geçmenin bir yolu olarak çalışmak geçmişte kalmalıdır. Bu nedenle, ulusların Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devriminden sağ çıkabilecek süper insanlar üreten eğitim sistemlerinde devrim yaratması gerekiyor. Eğitim devrimleri, vatandaşların Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrim hedeflerine ulaşmaya yönelik katkıda bulunacak bir şeyleri olduğunu hissettiği, hükümetin bu tür girişimlerini destekleyen ulusal bir kültüre ihtiyaç duyar.


Bu nedenle Akıllı Üretim, rekabet için Endüstri 4.0 devriminin ihtiyaç duyduğu ihtiyaçlara fayda sağlayabilecek beşeri sermaye üretimiyle sonuçlanır. Ulusların, Endüstri 4.0 devriminden sağ çıkabilen süper insanlar üreten Akıllı Üretim ve eğitim sistemlerinde devrim yaratması gerekiyor. Eğitim devrimleri, vatandaşların Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrim hedeflerine ulaşmak için katkıda bulunacak bir şeyleri olduğunu hissettiği, hükümetin bu tür girişimlerini destekleyen ulusal bir kültüre ihtiyaç duyar. Bu nedenle Akıllı Üretim, rekabet için Endüstri 4.0 devriminin ihtiyaç duyduğu ihtiyaçlara fayda sağlayabilecek beşeri sermaye üretimiyle sonuçlanır.
Ulusların, Endüstri 4.0 devriminden sağ çıkabilecek süper insanlar üreten Akıllı Üretim ve eğitim sistemlerinde devrim yaratması gerekiyor. Eğitim devrimleri, vatandaşların Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrim hedeflerine ulaşmak için katkıda bulunacak bir şeyleri olduğunu hissettiği, hükümetin bu tür girişimlerini destekleyen ulusal bir kültüre ihtiyaç duyar. Bu nedenle Akıllı Üretim, rekabet için Endüstri 4.0 devriminin ihtiyaç duyduğu ihtiyaçlara fayda sağlayabilecek beşeri sermaye üretimiyle sonuçlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Takipcim.com.tr: instagram takipçi satın al

Instagram'da takipçi sayısını artırmak için yapacağınız her alışveriş sizi Instafollowci.com güvencesiyle fenomene götürecek. Sosyal a...